Fitness Termek - Gilda MAX Mozgásközpontok

Fitness Termek Budapest

Kezdj el edzeni! Pár praktikus tanács

2015. január 15. 11:19 - Gilda Max

Tánczos Zoltán, a Testnevelési Egyetem tanára nemrégiben kiadott egy könyvet A fitnesz és személyi edzés címmel, ennek örömére megkértük, szedjen össze tíz tudnivalót azoknak, akiknek esetleg az volt az újévi fogadalmuk, hogy elkezdenek edzeni, lefogynak és hasonlók. Íme:

07florian.jpg

1. Egyedül, szakképzett személyi edző nélkül is elboldogulok.

Ez sajnos jellemzően nincs így, hiszen a különféle forrásokból ellesett gyakorlatok nem szakszerűek, nem személyre szabottak, esetleg még ártalmasak is lehetnek.

2. Diéta nélkül, csak az edzéssel önmagában is remek alakom lesz.

Valódi eredmény kizárólag a helyes táplálkozási szokások kialakításával együtt érhető el, hiszen egy edzést követő kiadós táplálkozás, különféle édességek vagy szénhidráttartalmú italok is jelentősen lecsökkentik az edzésünk hatásfokát. Érdemes dietetikussal étrendet összeállítani, amely mintául is szolgál a jövőre nézve.

3. Elegendő a testünk „kritikus részein” lévő izmokat edzeni, hiszen a látvány a fontos.

Azok, akik a látványos izomzatra törekednek, gyakran megfeledkeznek arról, hogy arányos izomzat nélkül megbomlik a gerinc statikája is. Egyes izomcsoportok túl erősek lesznek, míg mások gyengék maradnak. Ezáltal gerincdeformitások és számos ízületi probléma alakulhat ki.

4. Ha kis súllyal sok ismétlést végzek egy gyakorlatból, attól fogyni és szálkásodni fogok.

No de mi az a kis súly? Mi az a sok ismétlés? Ha az adott gyakorlat intenzitása és az edzés közbeni pulzusérték nem megfelelő, ez aligha lesz így. Ebben is tud segíteni az edző, hogy pontosan személyre szabja a terhelés nagyságát.

5. Ha zömében hasizomgyakorlatokat végzek, kisebb lesz a hasam, és eltűnnek a zsírpárnáim.

Nagy tévedés, teljesen értelmetlen. Zsírbontási, fogyási célra inkább a közepes intenzitású kardió típusú, azaz ciklikus jellegű mozgásprogramok célszerűek. Ahhoz, hogy látszódjanak azok a bizonyos kockák, alacsony testzsírszázalék elérése szükséges, amire a hasizomgyakorlatok nem adnak megoldást kizárólag önmagukban végezve.

6. Az edzőterembe csak topmodell alkatúak járnak, ezért kinéznek majd onnan.

Ez egyáltalán nincs így, mindenkinek valahol el kell kezdenie, az alkatunkat pedig egyáltalán nem kell szégyellni. Válasszuk ki a számunkra legszimpatikusabb edzéshelyszínt.

7. Az edzőteremben csak súlyokat lehet emelgetni vagy testépítőgépeken edzeni.

Ma már rengeteg fitneszprogram létezik, egyéni és csoportos mozgásformák egyaránt. A fitneszeszközök is nagyon kifinomultak, sokfélék, barátságosak, és minden célnak megfelelnek.

8. Nyújtani nem szükséges.

Nagy tévedés: aki nem nyújtja le megfelelően az izomzatát, annak beszűkülnek az ízületi mozgáshatárai, izmai pedig sérülékennyé és rugalmatlanná válnak.

9. Nyárra, a „strandszezonra” egy-két hónap alatt könnyedén felkészülök.

Ez igaz, feltéve, hogy ön egész évben edzett, a kampányszerű edzés azonban sohasem hoz tartós eredményt, ehhez egy életen át tartó, változatos és szakszerű mozgásprogramra van szükség.

10. Ha már ott vagyok az edzőteremben, minden eszközön úgy edzek, ahogy szeretnék.

Nagy valószínűséggel nem leszünk egyedül a fitneszteremben, legyünk tekintettel a többiekre is, ne foglaljuk le az eszközöket. Olvassuk el és tartsuk be a házirendet.

forrás:index.hu

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gildamaxfitness.blog.hu/api/trackback/id/tr637076143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.